Tuesday, September 08, 2009

New chapter of life

I flew home last year June. Apart from some travellings, I spent a lot of time at home with my family. It's going to be exactly 15 months in two days. It feels like a long time when you are actually not doing much but I have no regrets.

I feel like I am going to start my new life soon, again. The only difference is, I feel good this time. When I entered the new chapter of my life 5 years ago, I felt sad, miserable and uncertainty. I am 30 years old now, I know what I want in life. I know I am not running away, instead, I am going after my dreams.

I have no concrete plans as yet but most probably I will be travelling soon. When I come back, I will be getting myself ready for New Zealand. I will go there and work and save some money. Maybe, I will go back to school.

17 comments:

  1. 支持你~~~~
    加油~~

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:47 AM

    Real cloud,

    It's great!!
    I love this article very much

    Cheers!
    Yume

    ReplyDelete
  3. Si Awan, baguslah tu :)

    ReplyDelete
  4. 你要去的国家,正是我留了两年的地方,而我下个月要去生活的国家却是你旅居了四年的英国。我们都是路上的旅人,不曾相遇,但是脚上的地图都成了我们留下脚印的地方。加油!!

    我以前在××月刊看见你的名字,就觉得好想和你这个女生做朋友,我想现在开始还不太迟吧?

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:52 PM

    Si awan,

    真好!
    我们的店开始筹备了,想半年后开,也想请你做店长哦!


    美女

    ReplyDelete
  6. 美女,开什么店?

    ReplyDelete
  7. Anonymous7:11 PM

    小鞋,谢谢你在FB的给阿玩。
    燕,不会太迟啊。少年超不多是在15年前开始的。天啊,我到底有多老啊!你现在在大马吗?我好想念伦敦那座让我可以优游自在的城市啊。或许永远都回不去了。可是至少我还有美丽的记忆。
    美女,店长我真的不敢当。什么时候开始啊?我希望在我离开前可以光顾一下。

    云。

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:08 AM

    云小妹,我还比你大一年呢。我在十月五号飞英国,能撑多久就多久。我从纽西兰回来这里快半年了,我也认识美子,不过没有见过她!!我想我应该也会喜欢英国的!!

    ReplyDelete
  9. Anonymous2:28 AM

    天啊!竟然还有人比我老啊!:P
    我5年前的时候也是十月飞英国的。希望那里的秋天不会让你太忧郁啦!

    云。

    ReplyDelete
  10. Anonymous2:53 AM

    其实,我也还蛮想念纽西兰的。不过,可以在不一样的地方生活也是我想做的事情。所以,当然是向前走啦!!

    我十年前就很恨去英国了,我等到人也老了!!哈哈!
    我还很喜欢秋天的,应该不会让我忧郁吧!

    ReplyDelete
  11. Anonymous3:29 AM

    哈哈。不会让你忧郁就好!我当年去的时候因为带着一颗破碎的心,所以提不起劲儿来欣赏无边的秋色。现在应该不同了!

    云。

    ReplyDelete
  12. Anonymous8:45 AM

    你去纽西兰的时候也许会很喜欢秋天的。秋天实在太漂亮了。。。。你打算何时去纽国呢?

    ReplyDelete
  13. Anonymous10:33 AM

    十二月吧。如果没有意外的话。准证还未申请呢!

    云。

    ReplyDelete
  14. 希望我们能在纽西兰见面,要不然之后可能又要等多个一两年两三年,呵~
    会在哪下飞机呢?

    纽西兰的秋天的确是最漂亮,颜色也特别鲜艳,可是我还是最喜欢夏天,因为可以从早上六点天亮玩到九点天黑,总觉得赚了好多时间,真是充实的一天,哈。

    我最近有点犯贱的想念起新加坡的日子了(果真犯贱呀)
    可能是太想念在生活的朋友们了,我也想和大伙一起玩 T_T
    在这虽然悠闲,但也放弃了一些事,回去新加坡少了自由,可是花钱花到好开心,而且是一群朋友死命花才痛快~

    *会和哥哥与妹妹一同来吧?

    ReplyDelete
  15. Anonymous4:16 AM

    是的,希望我们可以在你离开纽西兰的时候见上一面。要不然真的等上好多年了。

    我也是觉得我自己会比较喜欢夏天。伦敦的夏天非常短,秋冬天非常阴森,所以我一直期待夏天。可是秋色是无边的。

    哈哈。我好像从来没有想念过新加坡,虽然那里有亲爱的朋友。

    会与妹妹、弟弟一起过去。

    云。

    ReplyDelete