Thursday, September 24, 2009

伦敦的家



这个世界上到目前为止可以被我称为‘家’的只有两个。一个是我在爱大华的家。我在那里出生、长大。另外一个就是我在伦敦住了近三年的地方。

离开后,我很多时候会忍住不想曾经的日子,因为我怕自己会太想念。因为爸爸的情况,我怎么都不可能离开再回去。

这张照片是朋友CY拍的,在他离开伦敦的那个早上。大概是我在厕所梳洗时他拍的。我到后来才知道这张照片的存在。

早上5点多我们醒来。因为要去机场。秋天刚刚来到。因为朋友要离开,我心中有一种失落的感觉。

这间家对于我来说的美好或许只有这个来过的朋友才知道。

在FB看这张照片,我心中无限感慨。它留给我的只有美好。

8 comments:

  1. Anonymous6:37 AM

    人家怕你笑嘛所以才偷偷的拍咯。

    cy

    ReplyDelete
  2. 诶,你终于出现了。怎么样啊?

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:35 AM

    DK,
    my boss told me this evening, he needs me to make a trip to Bangladesh this November to solve some issues leh...so really can't promise you now. you guys just go ahead to book the ticket k?

    cy

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:09 AM

    cy, give me your boss' contact number, i will do all the talking!
    aiyo, this trip is meant for four of us loh! and most importantly to celebrate your 30th birthday!!!
    i would love to go to bangladesh with you. check with your boss if i could tag along? i would ditch bangkok for bangladesh! :P

    cloud.

    ReplyDelete
  5. 離開,會令回憶更完美。好像一個不能長相廝守的戀人,一生都會讓自己偶然記起。

    ReplyDelete
  6. ATTENTION!!!

    I WILL BOOK TICKET THIS WEEKEND!!!

    WHOEVER BACK OUT, MUST BEAR FOR ALL EXPENSES FOR THE REST. THAT INCLUDE AIR TICKET, HOTEL, FOOD, ENTERTAINMENT, AND MASSAGE.

    ReplyDelete
  7. Anonymous7:23 AM

    嘿,新招!好!我喜欢!
    让我知道你们买什么时候的机票,我应该会坐火车去,然后飞回来。可能会跟你们一起去新加坡。再看吧。
    (很兴奋!!)

    云。

    ReplyDelete
  8. Anonymous7:25 AM

    嫣薇,果然好懂得自我安慰。
    (赶快学起来!)

    云。

    ReplyDelete